Landslotteri 2019

Så er det tid til at tænke på det årlige landslotteri, hvor gruppen har mulighed for at tjene penge til fx sommerlejre, hytteleje og aktiviteter. I år har vi lavet nogle ændringer til landslotteriet. Læs dem her.

Igen i 2019 kan gruppen sælge lodsedler og tjene penge til gruppen. Som noget nyt i 2019 koster lodsedlerne 25 kroner, ligesom det er muligt at tjene 14 eller 17 kroner pr. lodseddel. Det afhænger af, om gruppen ønsker at kunne returnere lodsedler eller ej.

Bestilling af lodsedler

Lodsedlerne kan bestilles fra begyndelsen af december 2018. Gruppelederen og kassereren har modtaget et bestillingslink på mail. Brug linket til at bestille lodsedler. Har I ikke modtaget mailen, skal I kontakte korpskontoret.

Det fungerer på den måde, da funktionen indkøbsberettiget ikke findes længere.

Lodsedlerne bliver bestilt i bundter à 100 stk. Bestiller I to bundter, vil I altså modtage 200 stk. lodsedler. I kan bestille så mange lodsedler, som gruppen har mod på at sælge. Det er også muligt at bestille flere lodsedler senere i salgsperioden, hvis de er på lager. Der er i alt trykt 125.000 stk.

Lodsedler med og uden returret

I år kan gruppen tjene op til 17 kroner pr. solgt lodseddel. Bestiller I lodsedler med returret, tjener I 14 kroner pr. lodseddel. Til gengæld kan I returnere alle lodsedler, som er i stand til at blive solgt.

Uden returret kan I ikke sende lodsedlerne retur. Til gengæld tjener I 17 kroner pr. solgt lodseddel.

Returnering af lodsedler

Frem til den 2. april 2019 kan du returnere usolgte lodsedler med returret. Lodsedlerne skal være os i hænde senest 2. april, og de skal være i en stand, så andre kan sælge dem. De skal sendes til 55° Nord, H. C. Ørsteds Vej 10, 7000 Fredericia.

Efter denne dato vil dine returnerede lodsedler ikke blive refunderet. 

I modsætning til tidligere kan alle lodsedler bestilt med returret returneres. Der er ikke længere nogen grænse på 30%.

Intern konkurrence

Hvert bundt lodsedler har en bagside, som gruppen kan udfylde med navn og adresse. Ved at indsende den deltager gruppen i lodtrækningen af en shelter.

Siden med tydeligt navn og adresse skal sendes til KFUM-Spejderne i Danmark, Wagnersvej 33, 2450 København SV og være hos os senest d. 30. april 2019.

Salgsperiode

Landslotteriets lodsedler må sælges i perioden fra d. 26. januar til og med d. 14. april 2019. Det er strafbart at sælge lodderne uden for salgsperioden.

Salgspris og overskud

Lodderne koster 25 kroner og ikke 20 kroner som tidligere. Heraf går enten 14 eller 17 kroner pr. solgt lod til gruppen afhængig af, om lodsedlerne er bestilt med eller uden returret.

De resterende 8 til 11 kroner går til gevinster, afgifter til staten samt tryk og forsendelse af gevinster.

Gevinster

Der er i alt 385 gevinster til en samlet værdi af 569.650 kroner. Hovedgevinsterne er fem rejsegavekort på 20.000 kroner til FDM travel. Derudover kan man vinde

  • Ophold i Lalandia, 20 stk
  • Fjällräven Rucksack No. 21, 150 stk
  • Fjällräven Kränken, 200 stk

Derudover er der mulighed for at deltage i en ekstra lodtrækning ved at registrere sin lodseddel på spejdernet.dk/ekstrachance.

Her trækkes 10 vindere af et gavekort á 500 kroner til 55Nord.

Afregning

Når lotteriet er afsluttet primo maj 2019, udsendes en samlet faktura til gruppens kasserer. Her vil det fremgå, hvor mange lodsedler der er bestilt, og hvor mange der eventuelt er returneret.

Betalingsfristen vil fremgå af fakturaen.

Vigtigt vedr. beskadigede pakker

Skulle jeres pakke med lodsedler imod forventning være beskadiget ved modtagelsen, er det vigtigt, at I nægter at modtage den. Postvæsenet vil da stå som ansvarlig for pakkens indhold. Hvis det bliver nødvendigt at nægte modtagelsen af jeres lodsedler, bedes I give korpskontoret besked, så I kan få tilsendt en ny pakke.

MobilePay

Flere grupper har succes med at bruge MobilePay, når de sælger lodsedler.

På spejdernet.dk/mobilepay finder du gode råd til at komme i gang med MobilePay. Vidste du fx, at I kun betaler for at oprette MobilePay, men ikke for at bruge det?

På bagsiden af blokkene har vi gjort plads til, at I kan skrive gruppens MobilePay-nummer, så spejderne nemt kan tage nummeret med rundt.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte korpskontoret på info@kfumspejderne.dk eller telefon 70102666.

Få inspiration til lodseddelsalget

I 2017 lavede vi en brugerundersøgelse af landslotteriet. Her finder pointer og gode erfaringer, som kan hjælpe jer til at sælge endnu flere lodsedler.

Bestil lodsedler

Du bestiller lodsedler direkte hos 55Nord, som sender dem i løbet af januar . Lodsedlerne bestilles i bundter af 100 stk. Bestiller du to bundter, modtager du 200 lodsedler.

Gruppen kan bestille lodsedler med og uden returret. For lodsedler uden returret tjener gruppen 17 kroner, mens beløbet er 14 kroner med returret.

Returnerede lodsedler skal være 55Nord i hænde senest 2. april 2019.

Gruppeledere og kassere har modtaget bestillingslink. Kontakt korpskontoret, hvis gruppen ikke har modtaget bestillingslink.

Vigtige datoer i 2019

  • December 2018: Bestillingen af lodsedler åbner
  • Uge 2: Udsendelse af lodsedler
  • 24. januar: Salgsperioden begynder
  • 2. april: Frist for returnering af usolgte lodsedler
  • 14. april: Salgsperioden slutter
  • 30. april: Sidste frist for indsendelse af gevinst-lodsedler og intern konkurrence
  • September: Regnskab offentliggøres

Regnskab for landslotteri

Her finder du en oversigt over afsluttede regnskaber for landslotterier.

Kommentarer (0)

Ingen kommentarer