Et bævermøde om Bævers ven Grævling, hvor børnene lærer grævlingen at kende, hører om hans liv ved bæverdammen, laver en vandrestok, prøver at spise regnorm og fluer og tester lugtesansen

1. Lær Grævling at kende

Alle bæverne skal se billedserie (powerpoint) om grævlingen. De skal derefter i familier finde ud af, hvad grævlingen spiser. (Powerpoint er vedhæftet).

2. Grævling ved bæverdammen

I fortæller lidt om Grævlingen ved bæverdammen. Hvad betyder det, at man kan have en voksen ven? Har I en voksen ven. Det kan være en bedstemor, farfar eller en anden.

3. Vandrestok

Grævling er engang blevet kørt ned, da han var på vej over skovvejen. Siden dengang skal han bruge en stok. I skal lave en stok. Snit mønster i stokken. 

4. Regnorm

Vi skal smage på ”regnorm” af makaroni og se, om vi kan binde knuder på dem.

5. Fluer

Vi skal lave og smage på ”fluer” af rosiner og mandler.

6. Lugtesansen

Vi skal gætte dufte. Hvilket bolsje kan det være? 

Om Grævling:

Grævling er den ældste i den klan, der bor på én af skråningerne i udkanten af skoven. De andre opfatter ham som deres borgmester, fordi han er så godmodig og klog. Han sover det meste af dagen, hvis der da ikke sker noget spændende. Man kan altid få Grævling til at fortælle historier, hvis man har lidt guf med i form af fede regnorm.

Efter at Bæver er blevet storebror, er Bæver glad for at have fået Grævling som voksen-ven.

Varighed

Materialer

Post 1: Pc Projektor Post 2: Ingen Post 3: Træpinde ca. 4 cm i diameter, Knive Masser af tålmodighed Post 4: Makaroni Madkulør Post 5: Rosiner, Mandelsplinter Masser af tålmodighed Post 6: Bolsjesmagsstoffer

Enheder

Deltagere

Min. 3

Max. 40

Kommentarer (0)

Ingen kommentarer